Köpvillkor & Integritetspolicy
Köpvillkor
Observera att vi i nuläget endast levererar våra produkter inom Sverige.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundservice. Vi ändrar inte i ordrar som redan börjat hanteras av vårt lager.
Utebliven orderbekräftelse
På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Homies kontroll kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundservice.
Betalning och leverans
Orderläggning hanteras i Homies webshop och betalning görs direkt via kreditkort eller andra betalningsmetoder. Betalar man via kreditkort dras pengarna direkt från konto för att sedan hanteras på vårt lager och beställningen skickas ut 1-3 dagar efter köp genomförts.
Gällande säkerheten för kreditkortsbetalningar online är all betalningsinformation krypterad. Då Homie-Life in Balance arbetar med en auktoriserad betaltjänstleverantör, så hanteras kreditkortsinformation på ett korrekt sätt och i enlighet med internationell säkerhetsstandard.
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy Privacy policy.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Orderbekräftelse
När du beställt dina varor skickas ett bekräftelsemejl till den mejladress du angivit vid köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och kan vara bra att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst.
Frakt
Priserna inkluderar inte kostnader för leverans och andra avgifter som tydligt angivits som ett tillägg till priset under beställningsprocessen och som kan variera beroende på värdet på beställningen. Fraktavgift utgår inte om ordern överstiger särskilt angiven summa på vår sida. gräns för fri frakt visas på samtliga sidor inom vår hemsida. Informationen är placerat på toppen av sidan.
Leverans av produkter
De beställda produkterna kan endast levereras inom Sverige. Leveransen kommer ske till adressen du angivit i din beställning eller närmaste utlämningsställe, detta aviseras då via sms eller avi i brevlådan. Vi kommer behandla din beställning så fort som möjligt och normal leveranstid är 1-3 dagar efter att ditt köp har genomförts. Under högsäsong när många fler shoppar hos oss kan det dröja lite längre innan dina produkter packas.
Vi kan inte hållas ansvariga för leveransförseningar som orsakats av omständigheter bortom vår kontroll. Risken och äganderätten övergår till dig vid leverans av produkterna. Homie- Life in Balance ansvarar inte för utebliven, felaktig eller försenad leverans av beställning som orsakats av att du fyllt i felaktiga eller ofullständiga personuppgifter. Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning från dig när som helst om vi skäligen misstänker att du bryter mot våra villkor.
Utlöst paket och mottagande av leverans
Du som kund ansvarar för att det finns en mottagare som kan kvittera leveransen vid det överenskomna leveranstillfället. Om du ej finns på plats för att ta emot leveransen medför det kostnader för oss som vi förbehåller oss rätten att debitera dig för. Exempelvis om du som kund inte hämtat ut din försändelse från utlämningsstället trots påminnelser, inte varit tillgänglig för att ta emot leveransen eller kunnat nås på angivet telefonnummer, lämnat felaktiga uppgifter av namn, adress eller kontaktuppgifter, eller om du vägrat ta emot leveransen.
Ditt paket ligger normalt i 7 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager. Vid outlöst paket som kommer i retur till oss kommer du att debiteras en avgift på 150 kr som dras direkt från det återbetalade beloppet.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK (om inget annat anges eller valts av användaren). Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, tekniskt fel, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Personuppgifter och integritet
Homie - Life in Balance behandlar persondata i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgänglig för andra verksamheter eller kopplas till andra, externa register.
Vilken data behandlas utav Homie?
Homie - Life in balance erbjuder en mängd olika tjänster som du kan använda på olika sätt. Beroende på om du kontaktar oss via webben, på telefon, personligen eller på annat sätt, och beroende på vilka tjänster du använder genereras olika data från olika källor. Många av de uppgifter vi behandlar lämnar du själv när du använder våra tjänster eller kontaktar oss. Till exempel när du registrerar dig och för detta ändamål anger ditt namn, din e-postadress eller adress. Vi får emellertid också enhets- och åtkomstdata som automatiskt registreras av oss när du interagerar med våra tjänster. Därvid kan det till exempel handla om information om vilken enhet du använder. Vi samlar ytterligare uppgifter genom egna dataanalyser (till exempel i samband med marknadsundersökningar och utvärdering av kunder). Vi kan också få information om dig från tredje part, till exempel kreditupplysningstjänster och betaltjänstleverantörer.
Vad använder Homie min data till?
Homie behandlar dina uppgifter i enlighet med alla tillämpliga lagar om skydd av personuppgifter. Därvid beaktar vi naturligtvis principerna i uppgiftsskyddslagstiftningen för behandling av personrelaterade uppgifter. Därför behandlar vi dina uppgifter endast för de ändamål som beskrivs i denna integritetspolicy eller vid insamlingen av data. Det handlar i första hand om inköpsprocessen och tillhandahållandet, personalisering och vidareutveckling samt våra tjänsters säkerhet. Dessutom använder vi dina data inom ramen för den strikta Svenska och europeiska uppgiftsskyddslagstiftningen, men även för andra ändamål, såsom produktutveckling, vetenskaplig forskning (särskilt inom maskininlärning, artificiell intelligens och djupinlärning) och marknadsundersökning, för optimering av affärsprocesser, behovsbaserad design av våra tjänster samt för personlig reklam.
Dina uppgifter används av oss för personaliserad reklam, som visas för dig i Homie-tjänsterna och på andra tillhandahållares webbplatser och appar. För detta ändamål använder vi vanlig internetteknik. På detta sätt kan vi använda vår reklam målinriktat för att förse dig med reklam och erbjudanden som verkligen är relevanta för dig. Detta gör det möjligt för oss att bättre motsvara våra användares behov när det gäller personalisering och att upptäcka nya produkter och att varaktigt få dig intresserad av våra tjänster genom en mer personlig shoppingupplevelse.
Enligt respektive lagstadgade förutsättningar har du följande lagstadgade rättigheter när det gäller din personuppgifter: Rätt till tillgång (GDPR, artikel 15), rätt till radering (GDPR, artikel 17), rätt till rättelse (GDPR, artikel 16), rätt till begränsning av behandling (GDPR, artikel 18), rätt till dataportabilitet (GDPR, artikel 20), rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet (GDPR, artikel 77), rätt att återkalla samtycke (GDPR, artikel 7, stycke 3) samt rätt att göra invändningar mot vissa databehandlingsåtgärder (GDPR, artikel 21).
Vi kommer att lagra dina personrelaterade data så länge, som det krävs för de ändamål som nämns i denna integritetspolicy. Detta gäller i synnerhet för fullgörandet av våra avtalsenliga och lagstadgade skyldigheter. I förekommande fall kommer vi även att lagra dina personuppgifter för andra ändamål, om och så länge lagen tillåter oss en fortsatt lagring för specifika ändamål, inklusive för att försvara rättsliga anspråk.
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Säkerhet
Hela sidan är krypterad SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står https i adressfältet så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas er emellan och SSL ger därmed en mycket högre säkerhet än en okrypterad http anslutning.
Rutiner för avbeställning
Avbeställning
Om du önskar avbeställa en vara måste detta göras innan ordern har behandlats och gått till packning. För att avbeställa en order måste du gå till din sida, välja rätt order och där ändra eller ta bort lagd order.
Ångerrätt
Hos Homie Life In Balance har du alltid 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten.
När din retur mottagits behöver den godkännas av Homie Life In Balance, vid en ogiltig retur återkopplar vi till dig via mail.
Vid retur står du för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella tillbehör och manualer också skickas med. Använd gärna originalkartongen din order kom i som yttre emballage vid retur. Förpacka din retur väl och skicka ditt paket spårbart - OBS! Ej rekommenderat.
Maila till office@nexly.se med din önskan om returnering så återkommer vi med en returetikett.
Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar.
Reklamation
En reklamation måste göras via vår kundtjänst (offe@nexly.se). Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via office@nexly.se. En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. Alla våra produkter vägs och scannas in vid packning. Skulle det handla om en stöld så krävs även en polisanmälan.
Skada
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.
Returfrakten
Vid eventuell retur står konsumenten själv för eventuella fraktkostnader. Vid defekta varor behandlas returrändet enligt vad som sagts under ”Reklamation”.
Dina rättigheter
Vi har åtagit oss att leverera produkten/produkterna som följer av det avtal du har ingått med Homie-Life in balance. Som konsument har du alltid lagstadgade rättigheter i förhållande till produkter som är skadade/felaktiga/felaktigt beskrivna. Dessa lagstadgade rättigheter påverkas inte av ångerrätten eller våra allmänna villkor. Råd om dina legala rättigheter i Sverige kan fås av Konsumentverket.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Tvist
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.
Annat EU land
För boende i ett annat EU-land än Sverige kan lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Ändring av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.
Övrigt
Fakta lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Homie Life In Balance förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering. När du handlar på Homie Life In Balance ingår du ett avtal. För att få ingå ett avtal måste du ha fyllt 18 år. Om du är yngre måste en av dina föräldrar godkänna köpet för att avtalet ska gälla.
Kontaktuppgifter
Nexly AB
Org. nummer: 559402-6071
Kemistvägen 2A
187 39 Täby
office@nexly.se