HOMIE

FAQ

Hur kan jag betala för min beställning?

Vi använder oss av olika betalningsmetoder. Du ser dem i kassan.

Inom vilken tid kan jag returnera min beställning?

Du kan returnera eller byta din produkt/produkter upp till två veckor efter produkten har levererats till dig.

Vad har jag för ångerrätt?

Ångerrätten gäller från och med den dag du fått dina produkter levererade hem och två veckor framåt. Återbetalning sker efter att produkten/produkterna anlänt vårt lager. Vår ambition är att du ska ha pengarna på ditt konto inom 3-5 arbetsdagar. På grund av hygienska skäl kan vi ej ta emot öppnade eller använda produkter. Returer ska skickas till Nexly AB, Kemistvägen 2A, 183 79 Täby

Vad är det för leveranstider?

Så korta som möjligt och ambitionen är 1-3 arbetsdagar. Ibland är belastningen ovanligt stor och då kan det ta någon dag extra.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar i dagsläget 59:- Beställer du för 500:- är leveransen fraktfri.

När kommer min beställning?

Vi behandlar din beställning så fort som möjligt och den normala leveranstiden är 1-3 dagar efter att ditt köp genomförts. Under högsäsong när ovanligt många handlar hos oss kan det dröja lite längre innan dina produkter packas.)

Vad gör jag om jag inte fått en orderbekräftelse?

Orderbekräftelsen ska komma någon minut efter att köpet slutförts. Kontrollera först att orderbekräftelsen inte hamnat i din skräppost – kontakta oss efter det så hjälper vi dig. Du når oss snabbast på office@nexly.se

Var och hur kan jag hämta mitt paket?

Paketet levereras till angiven adress eller till närmaste Postnord serviceställe. Fyll i rätt postnummer då det styr var ditt paket hamnar. I leveransmailet finns kollinummer som möjliggör spårning av paketet på postnord.se. Så snart paketet anländer till servicestället får du en sms-avisering, som du behöver tillsammans med giltig legitimation vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. Det är nödvändigt att namnet på beställningen stämmer med namnet på din legitimation för att ditt paket ska kunna hämtas ut.

Vad gör jag om mitt paket är skadat?

Är ditt paket och/eller innehållet skadat när du hämtar ut det, ska du anmäla det direkt på servicestället. Ta gärna en bild på skadan på plats och anmäl direkt till vår kundservice.

Vad händer om jag inte kan eller vill hämta mitt paket?

För alla paket som inte hämtats ut inom 14 dagar debiteras kunden en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar de faktiska sammanlagda kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (beloppet är för närvarande 50 kr enligt lag) samt dröjsmålsränta och eventuella inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet redan har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen – alternativt kontaktar du oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet.

Hur vet jag att ni mottagit min retur?

Så fort vi har mottagit och hanterat din retur skickar vi ett svarsmail med ytterligare information om byte/återbetalning till dig. När du lämnar in din retur hos ditt ombud får du ett kvitto med ett kollinummer. Tänk alltid på att spara det för att kunna spåra returen genom ditt kollinummer på postnord.se. Returer ska skickas till Nexly AB, Kemistvägen 2A, 183 79 Täby.

Vad gör jag om mitt paket är skadat?

Är ditt paket och/eller innehållet skadat när du hämtar ut det, ska du anmäla det direkt på servicestället. Ta gärna en bild på skadan på plats och anmäl direkt till vår kundservice.